Een terugblik op 2020: de klant centraal

• Bigbank, 18 december 2020

Media

“Dit mooie resultaat bevestigt dat we aan het begin van de coronapandemie de juiste beslissingen hebben genomen.”

Een terugblik op 2020: de klant centraal

Het jaar 2020 stelde de samenleving, de economie en elk individu wereldwijd voor uitdagingen. De coronacijfers zijn nog steeds hoog, maar nu, net voor kerst, is er weer hoop met het nieuwe vaccin. Mensen zijn daarom optimistischer over de toekomst dan een paar maanden geleden.

Hoewel velen nauwelijks kunnen wachten op 2021, is het einde van het jaar een goed moment om terug te blikken. Ook voor Bigbank. Het blijkt dat de bank aan het begin van de pandemie de goede koers heeft ingeslagen en haar klanten nog meer in de schijnwerpers heeft gezet. Met nieuwe producten en individuele oplossingen. In moeilijke tijden is klantenservice op maat zelfs belangrijker dan normaal.

Individuele oplossingen

Een blik op de cijfers leert dat deze strategie werkte: Bigbank realiseerde in het derde kwartaal van dit jaar een winst van 6,2 miljoen euro. Het overtrof het resultaat van vorig jaar met meer dan 12 procent. Ten opzichte van het tweede kwartaal van 2020 verhoogde de bank de winst zelfs met 35 procent; een positieve ontwikkeling.

“Dit mooie resultaat bevestigt dat we aan het begin van de coronapandemie de juiste beslissingen hebben genomen. Ondanks de uitdagende algemene situatie groeide ons verkoopvolume en overtrof het groeitempo dat van het voorgaande jaar ”, legt Martin Länts, CEO van Bigbank, uit. “We hebben ons onmiddellijk gericht op het bieden van uitgebreide ondersteuning aan onze klanten. We hebben ons financieringsaanbod dus niet beperkt. En voor klanten met betalingsproblemen hebben we individuele oplossingen ontwikkeld. Bovendien hebben we vastgehouden aan onze groeistrategie door uitbreiding van ons productenpakket”, voegt hij eraan toe.

"We zijn verheugd dat Bigbank dit jaar, ondanks de uitdagende marktomstandigheden, opnieuw zulke goede resultaten heeft kunnen boeken."

Grote belangstelling voor flexibel sparen

De nieuwe producten konden op grote belangstelling rekenen. Het nieuwe spaarproduct dat Bigbank in het voorjaar in Duitsland, Oostenrijk en Nederland introduceerde, werd goed ontvangen. Het aandeel van flexibel sparen in de totale waarde van de spaardeposito's van de bank, is erg snel gegroeid. Het bereikte aan het eind van het derde kwartaal een volume van zeven procent van het totaal aan deposito’s. En er was bovendien veel goede feedback van klanten. Daarnaast hebben de depositocontracten met een vaste looptijd zich goed ontwikkeld.

Aan het einde van het derde kwartaal van 2020 had Bigbank een totaal aan klantendeposito's van 516,9 miljoen EUR, een stijging van 36 procent vergeleken met hetzelfde kwartaal vorig jaar. Hiervan was 39,9 miljoen euro afkomstig van nieuwe flexibele spaarrekeningen en 477 miljoen euro van spaardeposito’s met een vaste looptijd.

"We zijn verheugd dat Bigbank dit jaar, ondanks de uitdagende marktomstandigheden, opnieuw zulke goede resultaten heeft kunnen boeken”, besluit Martin Länts.

Deel dit artikel:      

Inloggen